دوشنبه، 10 ارديبهشت، 1403 | Monday 29th of April 2024
۱۹:۰۵
هیئت تحریریه ایران زمین

هیئت تحریریه ایران زمین

هیئت تحریریه ایران زمین
حمله در حرم رضوی و تلاش برای ایجاد نزاع میان ایران و افغانستان 17 فروردين 1401

جریان رسانه‌ای غرب با کاربلدی این بار در حال تدارک ضربه نهایی است؛ یک فرد افغانستانی به طلاب شیعه در محل امن شیعیان یعنی حرم مطهر رضوی حمله می‌کند و یک فرد که نماد شیعیان است را به شهادت می‌رساند.

اوقات فراغت با کیفیت بالا را دنبال کنید 23 آبان 1400

اگر بی‌خیال گشت‌وگذار در اینترنت شوم، دیگر تمام روز برای من چگونه خواهد گذشت؟ یکی از دوستانم اخیراً به من گفت که از توقف بازی‌های ویدئویی و اینترنت می‌ترسد، چون نمی‌دانست چه کار دیگری باید بکند.

فناوری برای کودکان و نوجوانان 15 آبان 1400

رشد فناوری های نوین و ورود تجهیزات دیجیتالی به زندگی انسان ها، تغییراتی اساسی درزندگی مردم ایجاد نموده است و این تغییرات هر روز بیش از پیش بر زندگی انسان ها تاثیر میگذارد.

از خلیج فارس تا مدیترانه، قیصری که حکمرانی نکرد 4 مهر 1400

در حالی که آمریکا در افغانستان و دیگر نقاط جهان ازپشت به متحدین خود خنجر میزندکه ایران همه نوع خطری را میپذیرد تا از متحدین خود و محور مقاوت حمایت کند

پروژه بزرگ ایران برای امنیت آسمان 29 ارديبهشت 1400

تقویت و سازماندهی سرفرماندهی متمرکز پدافند ملی ایران موجب شده تا یک مشت گره کرده، هر تهدیدی را در هر زمان و مکانی بنا بر تشخیص و فرمان فرمانده خود، شناسایی و نابود کنند.

سای پلیتیک قدرت دولت ها در نظام بین المللی آینده 4 اسفند 1399

فضای سایبری تاثیر روز افزونی در تغییر ماهیت و سرشت تحولات نظام بین الملل دارد. با افزایش تاثیرگذازی فضای سایبری در همه ابعاد قدرت ملی، در آینده نظریات سای پلیتیکی ظهور خواهند کرد.

تحلیل ظهره وند از سیاست مذاکره و چالش های دولت جدید ایالات متحده 30 بهمن 1399

سفیر اسبق ایران در ایتالیا در گفتگو با ایران زمین: بزرگترین سرمایه ی آقای بایدن شبکه نفوذش است.

قطر، میانجی گری با دو ماموریت غیر ممکن 16 بهمن 1399

سخنان شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر امور خارجه قطر دارای نکات مهمی بود، وی در سخنان اخیر خود به دو نکته اشاره کرد میانجی گری میان ایران و آمریکا و میانجی گری میان ایران و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس

پایان ترامپ، فرجام برجام یا هردو 29 دي 1399

در حالی که چند روز بیشتر به عمر سیاسی آقای ترامپ باقی نمانده اما شاهد رزمایش های گسترده و پیاپی با آزمایش موشک های جدید تر از سوی نیروهای مسلح کشور هستیم و از سوی دیگر به موزات آن در بخش فناوری هسته ای غنی سازی 20 درصد و نیز تولید فلز اورانیوم ، آغاز گردیده است.

ترامپ: کودتا یا جنگ، مسئله این است 21 دي 1399

دوران پسا شورش و پیامدهای احتمالی برای آمریکا وجهان

ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست... 8 دي 1399

ایران زمین دلایل و بازتاب های ورود زیردریایی رژیم صهیونیستی به خلیج فارس را بررسی می کند.

5 گام احتمالی ترامپ برای شکست بایدن 12 شهريور 1399

آنجاست که معلوم می شود ترامپ بی پروا، چه برای دکتر جو بایدن 78 ساله استاد حقوق دانشگاه پنسیلوانیا آماده کرده است تا در برابر دوربین ها و دهها میلیون بیننده، تحقیر و حذفش کند.

فرصت سوزی از نوع آمریکایی 21 تير 1399

برایان هوک : ایران با نیامدن به پای میز مذاکره با آمریکا، فرصت‌های خود را برای رسیدن به یک توافق بهتر با آمریکا از دست می‌دهد.

تحلیل مصاحبه انتقادی امیر سیاری 16 خرداد 1399

شاید این مدیر جوان و مخاطب ستیز باید نگاهی به آمار و ارقام هم داشته باشد تا حساب کار دستش بیاید

حوادث نظامی؛ تلخ اما ناگزیر 13 خرداد 1399

تاریخ علم سرشار از آزمایش‌های ناکام و شکست‌های پیاپی در آزمایش‌های نظامی و فضایی در کشورهای صاحب سبک و پیشرفته که با خطاهای بزرگ همراه بوده و گاه تلفات انسانی در پی داشته.

یک پیشنهاد، انجام تست کرونا برای بازگشایی مراکز آموزشی 21 فروردين 1399

دربحران کرونا برای برطرف کردن مشکلاتی که در امر آموزش به وجود آمده است، به تحقیق و بررسی های جامع و فراگیر و برنامه های موثر و کارآمد نیاز مندیم.

مشروح آخرین وضعیت کرونا در سطح جهان و ایران 20 فروردين 1399

شامگاه گذشته در نسشتی آنلاین که توسط اعضای پویش رِدِن (Redden) برگزار شد، دکترامیرعلی سهراب‌پور به سئوالات و گمانه‌هایی که پیرامون کرونا در ایران وجود دارد، پاسخ داد.

افغانستان پس از طالبان؛ نگاهی به فرایند تغییر استراتژی 14 اسفند 1398

گزارش‌های فراوانی وجود دارد که نشان می‌دهد مردم افغانستان به رقم شکست طالبان از سوی نیروهای ائتلاف غربی اما همچنان از آنان حمایت می‌کنند و این پشتیبانی‌ها بستگی به پایگاه و دسترسی آنان به مردم بومی و روستاها دارد.

تروریسم و ناکارآمدی گسترده در فرایند اطلاعات 10 اسفند 1398

حوادث تروریستی اغلب ناشی از درگیری‌های عمیق بین دولت‌هاست که در نهایت تحت‌فشار جامعه قرار می گیرند و توضیح می دهند که چرا آن‌ها نمی‌توانند از چنین حملاتی جلوگیری کنند.

واکاوی علل عدم همگرایی در بین جریانات اهل سنت در عراق 2 بهمن 1398

در این نوشتار، در پی تحلیل اصلیترین گروهها و جریانها مطرح در میان اهل سنت عراق برآمدهایم.

از تهدید ایران تا حقارت در برابر ایران 24 دي 1398

ولی ترامپ قاعده بازی خودش را دارد.

سه سناریو برای درک برنامه واشنگتن در ترور فرمانده بزرگ محور مقاومت 16 دي 1398

واشنگتن در انتظار واکنش ایران است؛ اما به این جمع بندی رسیده که برای برخورد با تهران باید جنگ نظامی را در کنار جنگ اقتصادی کلید بزند.

خروج از انزوا و شکل‌گیری معادله جدید در محیط جنگ ترکیبی 7 دي 1398

رزمایش مرکب نیروی دریایی ایران به همراه دو قدرت پیچیده جهان روسیه و چین از چند حوزه راهبردی حائز اهمیت است و می‌توان به آن از نگاه جنگ ترکیبی ایران علیه قدرت‌های فرا منطقه‌ای نیز پرداخت.

روی فرکانس بیداری قدم بزن 10 آبان 1398

خیلی ها در حال زندگی می کنند و خیلی ها در گذشته، اما انگار در روی این کره خاکی، برای بعضی ها این سوال باید یک ذکر روی لب باشد و البته ذکر روی فکر.

کشورهای اروپایی صادرات اسلحه به ترکیه را متوقف کردند اما چرا این موضع را نسبت به عربستان ندارند؟ 30 مهر 1398

چندین کشور اروپایی از جمله انگلیس ، فرانسه و آلمان به طور موقت صادرات اسلحه به ترکیه را به دلیل حمله نظامی این کشور به شمال سوریه متوقف کرده اند.

جهان پرآشوب و هژمونی های نوپدید 5 تير 1398

پس از فروپاشی نظام کمونیستی شوروی در دهه 1990 و رفتن جهان به سمت نظام تک‌قطبی ؛ بی‌تردید هژمونی های نوپدید در عرصه بین‌المللی پدیدار شدند که از دید برخی از کارشناسان همچون بر این کروزیر جنگ جهانی سوم شکل خواهد گرفت .

تحلیل گران سایت